• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Verkar som om färska frågor tar hårt på betyget, det räcker nog att låta bli i ett par veckor för att det ska sjunka. Som sagt, fyra förfrågningar som var ett år gamla gjorde varken till eller från, visserligen från 32 till 28 FF och det är ju många oavsett.


Har tyvärr svårt att se att att betyget förbättras när du blivit av med 4 ff om du fortfarande har 28 kvar efter det. Du måste nog ner under 10 ff för att det ska bli någon skillnad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Vilken resa, från 21 till 1,7:) Kul att få se resultatet av det man gjort:tummen:
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.

Och om man vågar ansöka om max belopp eller om risken är stor att man får helt avslag, eller om banker alltid svarar tillbaka med ett annat max belopp istället för bara nej. Så har det varit innan med Advisa. Får väl ringa dem imorgon.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.

Och om man vågar ansöka om max belopp eller om risken är stor att man får helt avslag, eller om banker alltid svarar tillbaka med ett annat max belopp istället för bara nej. Så har det varit innan med Advisa. Får väl ringa dem imorgon.

Ja, så funkar det. Tror dock många banker faller bort om du söker över 500.000 ensam. Du kan inte få mer än 500 själv så sök bara på det.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Okej!
Betyg på 8,6 % har totalt 6 FF kvar. 2 FF försvinner imorrn!
Puh vad tror vi ??

Vore ju härligt att hamna närmare 4 ( inte troligt.. )
Nästa FF försvinner 13/2
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.

Och om man vågar ansöka om max belopp eller om risken är stor att man får helt avslag, eller om banker alltid svarar tillbaka med ett annat max belopp istället för bara nej. Så har det varit innan med Advisa. Får väl ringa dem imorgon.

Det har alltid varit så på dessa samlingsidor för lån. Att du söker det beloppet du vill söka.
Sedan kommer du får erbjudanden på dom beloppen som bankerna anser att du kan låna.
Rekommendationen brukar vara att om du vill baka ihop 500.000 kr så sök det. Sen är det troligare att du får det vid medsökande.
Oftast är det svårt att få över 350.000 själv.. Men sök det du vill söka :)
Du får inte avslag bara för att du söker ett högre belopp.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Okej!
Betyg på 8,6 % har totalt 6 FF kvar. 2 FF försvinner imorrn!
Puh vad tror vi ??

Vore ju härligt att hamna närmare 4 ( inte troligt.. )
Nästa FF försvinner 13/2
Jag tror med dina relativt sett få ff blir det skillnad. Sen är det ju som vi vet allt det andra”, vilka förutsättningar man har som avgör. Har du ingen bet anm, missbrukad kredit eller ”konstigheter” och kanske inga nytagna förfrågningar heller? så blir det troligen större skillnad än om du har sådant. Nytagna ff väger ju betydligt mer än de som försvinner;) Blev själv av med 3 ff samma dag (dec-20), det hände dock ingenting.!o_O men då hade jag 11 ff. Har 7 ff idag, 6 st är om några dagar, sedan dröjer det till sommaren innan några försvinner.

Såg dessutom att jag just gått ner från 2,7 till 2,5 - utan att något hänt? Fast det är klart, jag har en ff som är 6 mån gammal; ska man vara petig är det egentligen 2 dagar kvar tills den är ett halvår men det kan vara det, vet inte exakt hur det beräknas.

Om du uppfyller det jag nämnde hoppas jag du går ner till omkring 6 i alla fall.
Kl 12 i natt vet du:)
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag tror med dina relativt sett få ff blir det skillnad. Sen är det ju som vi vet allt det andra”, vilka förutsättningar man har som avgör. Har du ingen bet anm, missbrukad kredit eller ”konstigheter” och kanske inga nytagna förfrågningar heller? så blir det troligen större skillnad än om du har sådant. Nytagna ff väger ju betydligt mer än de som försvinner;) Blev själv av med 3 ff samma dag (dec-20), det hände dock ingenting.!o_O men då hade jag 11 ff. Har 7 ff idag, 6 st är om några dagar, sedan dröjer det till sommaren innan några försvinner.

Såg dessutom att jag just gått ner från 2,7 till 2,5 - utan att något hänt? Fast det är klart, jag har en ff som är 6 mån gammal; ska man vara petig är det egentligen 2 dagar kvar tills den är ett halvår men det kan vara det, vet inte exakt hur det beräknas.

Om du uppfyller det jag nämnde hoppas jag du går ner till omkring 6 i alla fall.
Kl 12 i natt vet du:)

Mina FF är nu äldre än 6 månader:
2 FF försvinner nu 9/1
1 FF 13/2
1 FF 18/4
1 FF 4/6

Inga anmärkningar alls eller missbrukad kredit.

Jag tänker inte ta en UC förens alla är borta har jag bestämt mig för!!

Samlingslån i sikte och bäst när 2020 inkomst år blir klart :)

Hoppas det går ner mot 6 % i vilket fall, då känner man att resan är köpfria / snåla liv är mödan värt att ordna upp allt liksom :)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Mina FF är nu äldre än 6 månader:
2 FF försvinner nu 9/1
1 FF 13/2
1 FF 18/4
1 FF 4/6

Inga anmärkningar alls eller missbrukad kredit.

Jag tänker inte ta en UC förens alla är borta har jag bestämt mig för!!

Samlingslån i sikte och bäst när 2020 inkomst år blir klart :)

Hoppas det går ner mot 6 % i vilket fall, då känner man att resan är köpfria / snåla liv är mödan värt att ordna upp allt liksom :)
Ok, då det blir spännande vad som händer med betyget i natt. Om du vill ”maxa” dina förutsättningar tills du söker lån så väntar du både på det nya beslutet om slutlig skatt (det väntar jag själv på pga. stort underskott i den förra deklaration) OCH på att den allra sista ff försvinner. Ff är förstås långtifrån den enda faktorn men att inte ha någon förfrågan alls är ju det ultimata läget liksom. Vet själv inte vad mitt betyg varit när jag haft 0 ff, inte en ledtråd, men hoppas jag orkar ta reda på det:)
 
Senast ändrad:

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Ok, då det blir spännande vad som händer med betyget i natt. Om du vill ”maxa” dina förutsättningar tills du söker lån så väntar du både på det nya beslutet om slutlig skatt (det väntar jag själv på pga. stort underskott i den förra deklaration) OCH på att den allra sista ff försvinner. Ff är förstås långtifrån den enda faktorn men att inte ha någon förfrågan alls är ju det ultimata läget liksom. Vet själv inte vad mitt betyg varit när jag haft 0 ff, inte en ledtråd, men hoppas jag orkar ta reda på det:)

Precis min tanke faktiskt att föra.
Eftersom jag har haft högt underskott senaste åren och kommer så även ha för 2020. Men ska fixa med det och ändra i min deklaration så måste ändå vänta tills sista FF försvinner. eftersom en deklaration inte blir godkänd vid ändring på en gång.
Så lär inte sök samlingslån förens vid midsommar/juli. Då sista FF är bort samt deklaration godkänd. Jag kan vänta.
Också väldigt nyfiken hur det är att ha 0FF :) Nog aldrig haft det!
Har en plan för detta . Det är alldeles lysande hoppas jag haha ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp